Persatuan-Persatuan Pengguna
Malaysia (FOMCA), Majlis Kebangsaan
Pertubuhan Wanita (NCWO), Kongres Kesatuan Pekerja- Pekerja Di
Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) dan Majlis Belia Malaysia (MBM)
telah menandatangani satu Memorandum Persefahaman (MoU)
untuk menganjurkan Kempen Konsumer Kebangsaan, selama 4 tahun,
iaitu dari 2008 hingga 2012.
Pertubuhan Wanita (NCWO), Kongres Kesatuan Pekerja- Pekerja Di
Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) dan Majlis Belia Malaysia (MBM)
telah menandatangani satu Memorandum Persefahaman (MoU)
untuk menganjurkan Kempen Konsumer Kebangsaan, selama 4 tahun,
iaitu dari 2008 hingga 2012.
Kempen yang dikenali sebagai ”Kempen 3K”(Kempen
Konsumer Kebangsaan)
ini turut disertai oleh PETRONAS pada 1 Januari 2009.
Kempen ini diadakan sejajar dengan krisis ekonomi sejagat, yang
telah memberikan kesan negatif terhadap gaya hidup pengguna di Malaysia,
iaitu
ini turut disertai oleh PETRONAS pada 1 Januari 2009.
Kempen ini diadakan sejajar dengan krisis ekonomi sejagat, yang
telah memberikan kesan negatif terhadap gaya hidup pengguna di Malaysia,
iaitu
•
Peningkatan harga bahan makanan
• Harga
petroleum yang berubah-ubah.
• Cuaca
yang tidak menentu.
•
Krisis kekurangan bekalan air.
•
Krisis kewangan.
Kesimpulannya,
masyarakat Malaysia perlulah berfikiran lebih terbuka
terhadap penggunaan yang berhemat. Tema untuk kempen ini
adalah “Perubahan Bermula Dengan Saya”.
terhadap penggunaan yang berhemat. Tema untuk kempen ini
adalah “Perubahan Bermula Dengan Saya”.
No comments:
Post a Comment